Artikel

Reizigers: 7 manieren om fit te blijven

Wanneer je veel moet reizen voor je werk, dan is het lastig om met een zekere  regelmaat te sporten. Je bent immers op een andere plek aan het werk en als je weer uit het vliegtuig stapt en thuiskomt, heb je vaak geen fut meer. Toch is het mogelijk om fit te blijven. Kijk maar eens naar deze 7 tips.

Zo blijf je lekker fit op reis

Je zult misschien niet voldoende tijd hebben voor complete workout sessies, maar gelukkig zijn er nog genoeg mogelijkheden om toch wat aan je lichaam te doen.

Tip 1.  Ga op je plaats van bestemming naar een sportschool na je werk. In Nederland kun je bij nagenoeg alle sportscholen betalen voor een losse les of dagpas en bij veel sportscholen in het buitenland is dat net zo. Zoek van te voren uit of er een sportschool in de buurt van jouw hotel is en of je daar een dagpas kunt kopen.

Tip 2.  Een andere optie is om een hotel te nemen met sportfaciliteiten. Dat hoeft geen super-de-luxe gym te zijn, een paar toestellen als een fiets en/of loopband is voldoende om toch na je werk nog even wat aan je conditie te doen. Wanneer het hotel zelf geen faciliteiten heeft, dan is het goed mogelijk dat ze afspraken hebben gemaakt met een sportschool in de buurt waar gasten gebruik van kunnen maken al dan niet tegen betaling. Vraag er naar bij de receptie van het hotel.

Tip 3.  Zwemmen is natuurlijk ook een prima mogelijkheid want je traint er zo ongeveer al je spieren mee. Kijk dus of jouw hotel een zwembad heeft of zoek uit waar het dichtstbijzijnde openbare zwembad is.

Tip 4.  Koop ook zelf een aantal attributen die makkelijk mee te nemen zijn en waarmee je kunt trainen op je hotelkamer, zoals pols- en enkelgewichtjes en elastische banden. En zorg natuurlijk dat je er instructieboekjes bij koopt zodat je het maximale uit de attributen kunt halen.

Tip 5.  Check vooraf of je wellicht een dvd-speler op je kamer hebt of dat je deze eventueel bij kunt reserveren. Zo kun je workout-dvd’s meenemen, bijvoorbeeld aerobics of yoga.

Tip 6.  Als al het bovenstaande niet mogelijk is, dan kun je altijd nog gaan hardlopen of op z’n minst een flink stuk gaan wandelen in de buurt van het hotel.

Tip 7. Zo zie je maar, er zijn voldoende mogelijkheden om fit te blijven als je veel reist en je zou dus geen excuses meer mogen hebben om niets te doen. Als je iedere dag 20 tot 30 minuten iets aan beweging kunt doen, al is het maar een stuk wandelen, dan doe je het goed!

Delen:
Facebook Twitter Icon
 

advertentie

gerelateerde artikelen

5 praktische tips voor een geslaagde fietsvakantie

Single reis naar Kroatië: deze activiteiten kan je uitvoeren

Familieweekend plannen? Boek een vakantiehuis in de Ardennen

Actieve reizen voor avontuurlijke singles

5 reistips voor verlegen introverte singles

single2travel groepsreizen

Weekendje Weg

Een paar dagen er tussen uit met singles naar...

Sportieve Singlereizen

Is raften, klimmen, wandelen of fietsen op vakantie...

Wintersport

Lekker op skivakantie met andere singles? Doen!...

Cultuurvakantie

Cultuur snuiven, proeven, een land inclusief de...

advertentie

Tenzing Travel - Noord-Amerika